Vrijwilligers bedankt!!

Vrijwilligers zijn ontzettend belangrijk voor onze vereniging. Zonder vrijwilligers geen trainingen, wedstrijden of andere leuke activiteiten. Daarom was het de hoogste tijd om ze eens in het zonnetje te zetten.

Naamloos.png

Op zondag 9 juni had de ledencommissie een actieve middag voor vrijwilligers gepland. Het begon met koffie en gebak in de kantine van de Valkenlaan.

Daarna werd de groep in twee teams verdeeld. Een fietsspeurtocht bracht ons over het prachtige Drentse landschap naar Spier. Mooi weer, wel een beetje wind. Iets harder trappen dus, maar ach …. Onderweg stond een koele versnapering klaar langs de kant van de weg voor een welkome onderbreking. Een kruidenbitterje of flügeltje gingen er ook lekker in.

En hup, weer verder met het tweede deel van de fietstocht. In Spier aangekomen, even een sanitaire stop en daarna klootschieten. Het weer was schitterend. Allerlei werptechnieken werden toegepast, met wisselend succes. Maar er waren onmiskenbaar talenten aanwezig.

De tweede groep had iets meer moeite om de bal op het pad te houden. Zelfs zo dat passerende auto’s gevaar liepen. Maar ook zij kwamen uiteindelijk bij de finishlijn. Alwaar de eerste groep, heel vervelend, op een terrasje in de zon zat te wachten.

Nog drie zwak, ziek en zwangere vrijwilligers sloten aan voor een maaltijd van soep en broodjes, als afsluiting van een mooie dag. Aan het einde op de fiets weer terug naar Hoogeveen; moe maar voldaan.