Wedstrijdverslag Dames recreanten HV Kwiek 1 – Exito, dinsdag 24 januari 2017

Aantreden tegen de koploper. Een koploper zonder puntenverlies en dat wilden ze graag zo houden.

Riëtte kon zich niet vrij maken voor vanavond, Marga had werkverplichtingen, Marjo nog steeds een blessure en Petra wist niet zeker of ze het zou halen, komende vanuit Nijmegen, maar verder was iedereen aanwezig. Margrit zou…. De bidons bij Riëtte weghalen. Dat was ze in de snelheid dus even vergeten en dat terwijl we het juist deze wedstrijd nodig zouden hebben.

We liepen warm in onze prachtige kwiek-jubileum-shirts. Tenminste eventjes, want het was weer bloody warm in de hal. Gelukkig is onze gemeente rijk genoeg en betalen we genoeg zaalhuur zodat de kachel volop kan branden. Heerlijk voor het, zoals altijd talloze, publiek.
We begonnen goed gemotiveerd aan de wedstrijd. Irma, mooi bruin en weer helemaal opgeladen, pakte de keiharde ballen van Exito links en rechts uit de hoeken. De verdediging stond goed en er werd fanatiek uitgestapt. Het duurde even, maar we konden toch niet voorkomen dat Exito na een dikke 10 minuten op voorsprong kwam. Bij een voorsprong van 2 doelpunten verraste Tineke ineens de keeper met een lastig laag schot. 1 – 2. Het ging over en weer, maar er vielen geen doelpunten. Melanie had de ondankbare taak om te proberen op de cirkel iets te forceren. De dames van Exito gaven geen krimp. Het zijn grote meiden die allemaal al jarenlang spelen en het spelletje ook heel goed doorhebben. Vlak voor het rustsignaal ondernam Kelly een alles of niets poging. Het werd alles, alhoewel ze zelf niets zag, was haar sprongschot prima geplaatst in de bovenhoek. De keeper had het nakijken en we konden gaan rusten met een gelijke stand 2 – 2. De spaarzame flesjes drinken werden mondjesmaat genuttigd en met de nodige dropjes achter de kiezen gingen we weer het veld in. Omdat het toch best wel lekker ging bleven we op dezelfde helft staan deze ronde.

De 2e helft was net begonnen, toen Petra de hoek om kwam vliegen. Ze had als een wilde gereden en kon nu nog een helft meepikken. De dames zagen het gevaar al aankomen. Ze deden verwoede pogingen om de scheidsrechter erop te wijzen dat er zomaar een nieuwe speler werd ingevlogen, maar onze Peet had het allemaal goed op het formulier geschreven, dus het protest had geen schijn van kans. Dat ze gevaar zagen, dat klopte wel. Petra was koud in het veld of ze scoorde de 3 – 2. Het was spannend. Het ging er fel, maar niet gemeen, aan toe. Exito kwam weer langszij 3 – 3, Exito ging er weer over 3 – 4. Een wedstrijd met weinig doelpunten, maar wel spannend. Irma was werkelijk als herboren uit Egypte gekomen. Ze keepte als een bezetene. De verdediging stond goed, net als bij Exito trouwens. De 4 – 4 kwam uit de lucht vallen. Tineke werd goed gelanceerd door Kelly en kon vol uithalen. De verdediging probeerde haar nog met een duw te stoppen, maar behalve een pijnlijk, blauw achterste leverde dat Exito niets op, want de bal vloog in het net.
Nog geen 2 aanvallen daarna werd met goed samenspel, op de hoek ingezet door Hilleen, Suzan vrij gespeeld. Ze maakte het netjes af. Met nog 6 minuten op de klok stonden we 5 – 4 voor. Het ging voor Margrit zelfs iets te snel, want ze ging nog even aan de scheids vragen of de stand wel klopte. Ze kwam vanaf de bank en had zo snel de 2 doelpunten niet kunnen volgen. Volop werd nu verdedigd, we voelden de sensatie van een eventuele winst. Kelly die de neus net weer recht ervoor had, kreeg via een snoeihard blok van Tineke de bal keihard links in het gezicht. Ze schudde een keer en ging er weer vol voor. Wat een spirit. Toch konden we niet voorkomen dat Exito nog een keer scoorde 5 – 5.  Vlak voor tijd, ging door een ongelukkige botsing, Tineke nog met een lelijke knieblessure van het veld. Het had voor de eindscore geen consequenties meer. Het bleef 5 – 5. Toch een prestatie van formaat. Het eerste verliespunt van Exito. Het was nog lang onrustig onder de douche.