Wedstrijdverslag SVWW 2 – HV Kwiek dames Recreanten

Woensdagavond SVWW-avond. In de altijd koude sporthal van Wijster mochten we aantreden tegen SVWW. Een pot handballen tegen SVWW staat altijd garant voor een spannende, maar gezellige handbalavond

Deze keer zaten we wat krap in de speelsters. Melanie moest eerst nog wat maaltijden over de tafels gooien en kon pas in de 2e helft aanschuiven. Riëtte zou op eigengelegenheid komen omdat ze vast zat aan een heel strak tijdschema. Helaas was het schema te strak of de weg te lang, maar zij heeft het niet kunnen redden.

Coach Anita 1 kon er ook niet bij zijn. Door al deze perikelen moest coach Anita 2 onze reddende engel zijn. Zij trok de sportkleren aan ( en wat stond dat haar goed, het zat om haar lichaam als een 2e huid, prachtige contouren), moest coach zijn (met al haar taken, steno verslag van de wedstrijd, zakdoekjes en dropjes uitdelen op zijn tijd, wisselbeleid etc) en moest ook nog af en toe de tijdwaarnemer assisteren. Pff petje af Anita, super gedaan.

De beginfase van de wedstrijd was in ieder geval voor ons. Het was moeizaam, maar Petra kon het eerste doelpunt na 5 minuten op haar naam schrijven. Een mooi strak afstandsschot.

Daarna ging het over en weer. De verdediging aan beide kanten stonden goed en uiteraard, zoals we gewend zijn in deze competitie, stonden de doelvrouwen weer ijzersterk te keepen.

Er werd geprobeerd van afstand, vanuit de hoek en via schijnbewegingen, maar de bal ging er niet in.

Ook SVWW had een paar goede kansen, maar ze werden schijnbaar moeiteloos gekeerd door Irma.

We bleven aanzetten. Rustig opbouwen, om geen onnodige krachten te verspillen en dan proberen met een korte krachtsinspanning toe te slaan.

Margrit deed een nieuwe poging en werd hierbij, niet geheel reglementair, tegengewerkt door SVWW. Strafschot oordeelde de scheidsrechter. Deze werd goed verzilverd door Suzan; 0 – 2

Vlak erna was het wel raak voor Margrit zelf. Met een verwoestende uithaal kon ze de 0 – 3 maken.

Pas toen kon SVWW wat terug doen. Een fel inkomende speelster verraste met een vlijmscherp schot onze Irma. 1 - 3

Gelukkig stond ook deze wedstrijd Hilleen weer even op de opbouw. Ze benutte haar tijd met een mooi schot laag in de hoek. 1 – 4. Hierna gingen we even een mindere fase in. SVWW profiteerde met 2 – 4 . Even later ging Suzan de fout in met het verdedigen van de hoek. Suzan verdedigde prachtig de bal, maar helaas voor haar zijn de regels voor verdedigen van hoekspelers, de laatste jaren behoorlijk aangescherpt. Je mag er helemaal niet meer aankomen. Penalty voor SVWW. 3 – 4

Een spannende stand om mee te gaan rusten.

Direct na de rust kon Tineke met een onderhands schot de marge weer naar 2 doelpunten brengen, maar niet voor lang. Alhoewel Marjo in het midden zeer goed stond te verdedigen, slipte er toch een schot langs haar lange armen. Irma zag deze niet aankomen en mocht de bal uit het net halen.

Een korte periode gebeurde er van alles, maar geen bal in het doel. Margrit werd een beetje gefrustreerd. Links paal, rechts paal, maar niet tussen de palen. Een beslissing van de scheidsrechter werd voor ons bijna een deja vu. Margrit ging hardop de dialoog (of monoloog) met haar zelf aan over deze beslissing. De scheidsrechter was hier niet van gediend en stapte op haar af. Even werd het muisstil in de zaal. Het zou toch niet ….

Gelukkig niet dus en ook Margrit had het begrepen. Alleen met goed spel konden we winnen en geen gezeik op de scheids. Dat gingen we dus doen. Goed handballen. Prompt liepen we uit. Tineke kon scoren uit de draai, Petra met een wonderschoon sprongschot en Suzan zelfs vanuit de break.

Opeens was de marge 4 punten 4 – 8.

Poeh even op adem komen. Ja en dat kost je dus gelijk weer 2 doelpunten. SVWW maakte dankbaar gebruik van deze adempauze en scoorde 2 x.

Dus weer aanzetten. Op ons tandvlees gingen we verder. Melanie probeerde een mooi truckje vanaf de cirkel, maar dit mislukte net. Haar fluorescerende schoen viel dusdanig op, dat de scheidsrechter zag dat ze de net cirkel instapte. Tineke probeerde nog maar eens een schijnbeweging in te zetten. Dat was SVWW net te geleerd en dus grepen ze haar zoals ze dat niet geleerd hadden. Penal.

Prima opnieuw genomen door Suzan. Eigenlijk een zwak schot, maar met een lelijk stuitje. De marge was weer 3 punten.

SVWW zette wederom aan. Wij waren aan het einde. Zelfs Irma leek even van de wijs. 2 rare schoten vlogen nu langs haar benen. Nog 5 minuten te gaan en de stand was 8-9. Het zal niet de eerste keer zijn dat we gelijk spelen tegen SVWW. Gelukkig maakte Petra met een droge knal een einde aan de hoop van SVWW. Eindstand 8 – 10 voor ons.