Wedstrijdverslag dames Recreanten 1, HV Kwiek - HVR van 22 november 2016

Vorige wedstrijd gelijk gespeeld. Nu dan maar voor de volle winst. Irma heeft van de dokter weer groen licht gekregen, dus staat ze weer onder de lat en Kelly kan het blauwe shirt weer aan.

Anita 2 stuurde nog wel even een luxe probleem de app op voor de wedstrijd, want we hadden deze wedstrijd 4 wissels en de afspraak was, dat 3 mooi zat zou zijn. Wie oh wie wilde vrijwillig niet spelen. Altijd lastig, want alle vrouwen zijn natuurlijk bloed fanatiek. Petra had echter een wat ongehoorzame blaas, wat haar wijselijk deed besluiten de gewone kleren aan te houden en het scorebord te gaan bedienen. Nou die is in ieder geval echt niet moe geworden, want er werd deze wedstrijd wel heeeeel erg weinig gescoord. HVR is ploeg met vooral doorgewinterde handbalsters, die het spelletje ook nog steeds zo leuk vinden, maar net als de meeste van ons toch de beste handbaljaren al achter zich hebben. De snelheid is er dan een beetje uit, de leepheid is er nog wel, maar de kracht wordt wat minder. Wat wel goed op peil blijft, zijn de keepsters. Al die ingrediënten maakt het scoren toch steeds lastiger. Het duurde toch echt 12 minuten voordat de score werd geopend. Een mooie loopactie vanuit de hoek door Riëtte werd goed gezien door Tineke en de actie werd buitengewoon goed afgemaakt door Riëtte. De 1 – 0 stond voor ons op het bord. Zo jammer, niet voor lang, want HVR scoorde vrijwel direct daarop de 1 – 1 . Voor ons talrijke publiek zal het een lange zit geweest zijn. De ballen vlogen alle kanten op, maar niet in het doel. Vlak voor rust wist Hilleen vanuit de hoek de prachtige 2 – 1 op het scorebord te toveren. Niet best, maar dit was tevens ruststand.

Anita en Anita deden er alles aan om ons in de rust goed voor te bereiden op de 2e helft. Strijdlustig begonnen we aan de 2e helft. De wil was er wel, maar de bal ging niet in het netje. HVR stond heel compact te verdedigen. Het gevaar moest eigenlijk komen vanuit de 2e lijn, maar de 2e lijn had het vizier overal op staan behalve op het doel. Suzan, Margrit, Kelly en Tineke hebben veelvuldig het houtwerk van het doel getest. Fijn om te weten dat daar niets mis mee is, dat dan weer wel. Zelfs de penal die Tineke mocht nemen nadat ze vakkundig naar de grond was gewerkt, werd uit het doel gewerkt door de keepster. Gelukkig wist ook HVR niet te scoren, zodat wij op voorsprong bleven, maar billenknijpen was het wel. Ik denk dat Willy en Marjo het angstzweet wel in de bilnaad hadden staan op de tribune. Groot was dan ook de opluchting dat Demi vanuit de hoek de 3 -1 binnenschoot. Niet alleen Willy en Marjo, maar ook bijna voltallig Kwiek 2, die ons luidruchtig aanmoedigden, sprongen de lucht in. Met dit doelpunt is ook gelijk het hoogtepunt verteld. Meer doelpunten kwamen er niet. We moesten het van de hoeken hebben vandaag. Publiek, sorry, sorry, maar gelukkig wel de 2 punten. Yeah dat dan weer wel. De eerste 2 punten wel te verstaan!