Wedstrijdverslag dames Recreanten 1, HVZ-Vivendi // HV Kwiek van 9 november 2016

Na 2 verloren wedstrijden waren we erop gebrand om de zaken dit maal om te keren. Op bijna volle sterkte vertrokken we richting Oosterhesselen. Het recreatiehandbal is in trek, want sinds het begin van het seizoen konden we al 3 nieuwe leden noteren.

Kelly Marissen had ik in een vorig verslag al genoemd, maar nu hebben we ook versterking gekregen van zuslief, Demi Marissen en van Marga Reinders. Het supertrio zullen we maar zeggen. Zonder gekheid, harstikke super en van harte welkom. Riëtte kon niet meedoen vanavond. Ze kon geen oppas vinden. Dus bij deze een oproep: “wie weet nog een leuke, betrouwbare oppas voor de schattige dochters van Riëtte”? Irma was wel mee, maar zat net als de geblesseerde Marjo op de tribune. Irma had op de training haar vinger uit de kom getrokken of zo iets. Zag er heel eng uit, maar ome dokter heeft gelukkig gezegd dat het allemaal wel weer goed komt. Dat betekende dat we een stand-in doelvrouw hadden en Kelly had zich gelukkig gemeld als vrijwilliger. Op aanraden van Irma had ze kniebeschermers onder haar keepersbroek en een Tenalady op een andere plaats. Kortom ze was goed voorbereid. Wij als speelsters vonden het reuze dapper van haar en beloofden dan ook plechtig dat we NOG beter ons best zouden doen.

We begonnen voortvarend en het eerste doelpunt kwam dan ook van de hand van Tineke. Het was wel een beetje een flutballetje, maar desalniettemin werd de keeper verschalkt. 0 -1. HVZ is een ploeg met veel beweging. Dat betekent kort erop zitten en veel schuiven aan de cirkel. Daar lieten we ons toch weer verrassen. HVZ kwam langszij en erover. 2 – 1 voor de thuisploeg. Het zat Margrit deze competitie qua scoren nog niet mee. Veelvuldig testte ze paal en lat, maar tot scoren kwam ze nog niet. Vandaag dus wel. Ze draaide heel goed weg van haar tegenstander, kreeg een bal op maat van Suzan en ging prima door 2 – 2. Het ging heel goed met de verdediging en ook Kelly liet zien dat ze verborgen talenten had, want ze keepte uitstekend. Pas na 20 minuten wist HVZ toch weer op voorsprong te komen, maar vlak voor rust kwam er een mooie wissel tussen Hilleen en Tineke. De laatste wist de actie te verzilveren. Ruststand 3 -3.

Na de gebruikelijke doping en borrels op waterbasis mochten we weer het veld op voor de 2e helft. Het werd een moeizame 2e helft. Om te kijken was de wedstrijd best wel aantrekkelijk (hoop ik) want het was een mooie gelijk opgaande strijd, maar de doelpunten vielen maar mondjesmaat. Demi en Melanie kwamen beide goed vrij op de cirkel, maar het scoren wil nog niet lukken. De keepster van HVZ stond net als onze Kelly trouwens, zeer goed te keepen. HZV vond als eerste een gaatje en kwam weer op voorsprong 4 – 3. Petra probeerde het een paar keer van afstand, maar dat wilde vandaag helemaal niet lukken. Om gaten te forceren gingen de hoeken lopen. Marga en Hilleen wisselden van hoek. Dat pakte goed uit. Hilleen wist vanuit (haar goede) hoek de score weer gelijk te trekken.
Petra wist dan niet te scoren, na een paar doelpuntloze aanvallen wist ze wel Margrit op maat te bedienen. Margrit maakte hieruit de 4 – 5. Eindelijk weer voorsprong. Met man en macht probeerden we deze voorsprong te houden. Helaas vlak voor tijd maakte HVZ weer gelijk. 5 – 5. Dit was tevens de eindstand. Gezien de pot handbal, was een gelijkspel ook wel terecht. Voor ons, dit seizoen het eerste punt, ook niet gek!