Wedstrijdverslag dames Recreanten 1

11-10-2016 HV Kwiek 1 – SVWW 2, een week na het debacle in Sleen mochten we opnieuw aantreden. Opnieuw konden we een nieuwe speelster begroeten, Demi maakte haar opwachting.

Vooraf moest een teamfoto gemaakt worden voor op de site en zowaar was iedereen aanwezig. Beide Anita’s dit keer present, Riëtte ontbrak de vorige wedstrijd, maar was ook weer okselfris, nog een nieuw lid, Marga, had zelfs even haar verjaardagsparty onderbroken voor dit grote gebeuren en ook Willy en Melanie, die beiden niet mee konden spelen waren een half uur voor de wedstrijd present. Hulde allemaal!! De tribunes waren lekker gevuld, het spektakel kon beginnen. SVWW staat altijd garant voor een lekkere pot handbal. De dames zijn fanatiek, maar ook uiterst sportief. Het ging vanaf het begin vlot op met de aanvallen. Er werd goed verdedigd en de aanvallen liepen beter. De afronding was alleen nog niet “je van het”. Veelal werd de paal of lat geraakt. Ook de keeper van SVWW stond als een leeuwin te keepen. Na een dikke 10 minuten stond de 0-1 voor SVWW op het scorebord. Zo hadden we dat niet gepland. Wat we ook probeerden, wij kregen de bal niet in het net. De frustratie nam toe. Margrit, Kelly, Suzan en Tineke hadden goede mogelijkheden, maar de ballen vlogen alle kanten op behalve de goede. Lat en paal werden weer veelvuldig getest, maar ook stond SVWW goed compact te verdedigen. SVWW kon ook nog maar 1 keer scoren, maar dat betekende wel dat we met de rust tegen een 0-2 achterstand stonden te kijken. Ruststand 0-2 , poeh boeiende wedstrijd voor ons talrijke publiek. Dat deden de dames in Rio toch iets anders. Willen we volle zalen blijven trekken dan moet het ook anders. Met die instelling gingen we de 2e helft in.

Vol erop. Na een kleine 5 minuten resulteerde dat in een onrechtmatige ingreep van SVWW kant. Suzan nam de penal, maar natuurlijk, ook deze ging tegen de paal. Het zat ook echt niet mee. Van beide kanten werd goed verdedigd en ook toch wel goed, of in ieder geval beter dan in de eerste wedstrijd, gelopen in de aanval. Ook Petra en Hilleen namen het doel onder vuur, maar nada, niks. SVWW kon nog wel 2 x scoren. 1 keer uit een break en 1x met een goed gericht schot vanuit een goede wissel. Alleen Tineke wist met een schijnbeweging te scoren. Ze hingen aan haar arm, maar gelukkig liet de scheidsrechter doorgaan en kon ze met al haar opgekropte, gefrustreerde krachten de bal achter de keeper krijgen. Dit bepaalde de eindstand 1 – 4. Een dieptepunt in onze carrière.Dat wordt flink trainen en zorgen dat de scherpte weer terug komt. We hebben nu een mooie, brede selectie, dus dat moet eigenlijk toch goedkomen.