Wedstrijdverslag dames Recreanten 23 maart 2016, HZV Vivendi – HV Kwiek

Op een mooie woensdagavond op pad naar Oosterhesselen. HZV Vivendi thuis, altijd lastig. We beginnen lekker fanatiek. De zaak zit goed dicht achter.

Over en weer worden schotpogingen gedaan, maar of de verdediging of de keeper zit er goed bij.

Na 10 minuten komen we op voorsprong. Hard geschoten ballen lukken niet, dus Hilleen probeert het met een flutballetje en daarmee verrast ze de keepster volkomen.

Vivendi komt er niet echt door. Wij daarentegen komen een paar minuten later door een goede snelle aanval op 0-2. Er wordt een aanval opgezet vanaf rechts en die wordt op snelheid heel goed afgemaakt door Margrit.

Vivendi probeert wel, maar Irma keept monsterachtig. Je kunt wel zien dat ze nog lang geen 50 is.

Een goed geplaatste bal van Vivendi vangt ze op met haar linker dikke teen om dan vervolgens om haar as te draaien en de bal met een uiterste krachinspanning uit het doel te tikken met haar rechterarm.

Nee dan onze Hilleen, die grossiert in flutballen, maar ze zijn wel effectief. Ze maakt dan ook de 0 – 3.

Coach Anita 1 vraagt zich af of Petra vastzit aan haar tegenspeelster. Ze lijkt zwaan-kleef-aan te spelen. Uitleg van onze Peet is, dat je altijd dicht bij je directe tegenstander in de buurt moet blijven, ook al lopen ze buiten de 9 meter. Juist dus, dat vergaten ze op rechts even want dan wordt toch eindelijk na 22 minuten het eerste doelpunt van Vivendi gescoord.

Met de prachtige stand van 1 – 3 op het bord mogen we dan gaan rusten.

Na een paar slokken heerlijk Hoogeveens water (want Anita vult de flessen thuis) en een paar doping dropjes beginnen we aan de 2e ronde.

O jongens wat zijn we scherp. Petra knalt een bal keihard op de paal en onze M&M’s gaan beide voor de rebound. Vanaf de kant is het nauwelijks waar te nemen, maar als de rookpluimen opgetrokken zijn blijkt Margrit de rebound gepakt te hebben en, nog belangrijker, ze scoort hieruit de 1 – 4.

HZV Vivendi doet er alles aan om ook te scoren, maar we zitten er boven op en als zelfs Irma er een spagaat uit perst, ja dan wordt het wel lastig. Het duurt wel even voor ze weer recht op staat, maar dat terzijde.

We gaan goed door. Marjo ziet de ballen in de aanval niet altijd even goed, maar in de verdediging des te beter. Met haar sterke armen voorkomt ze menig schot op doel. Ik hoop dat haar Wim niet aangekeken wordt op de blauwe plekken. In de aanval werken Suzan en Tineke goed samen waardoor er ruimte komt. Tineke gaat er vol in, maar wordt eerst nog even een rondje van de zaak van de verdedigster van Vivendi. Ondanks dat ziet ze toch kans te scoren. We komen op 1 – 5.  We laten de teugels daarna een beetje vieren. Het is ongekend dat we zo voor staan bij HVZ Vivendi. Uit hebben we het normaal altijd donders moeilijk.

Toch geven de meiden uit Oosterhesselen niet op. Met een geplaatst afstandsschot komen ze dan 10 minuten voor tijd op 2-5. Vlak voor tijd komen ze dan zelfs op 3-5. Een raar balletje komt op Irma’s rare knoedeltje en 2 x raar is goed, dus doelpunt.

Verder komen ze niet. De winst zit in de pocket en na een welverdiende douche kunnen we weer aan het gebak. Heerlijk, we love it, er is altijd wel iemand van ons die trakteert.