Week 12 / Er werd geschiedenis geschreven

Zondag 8 januari, een memorabele dag voor Handbalvereniging Kwiek. Het Jubileumjaar werd in stijl afgesloten met een 4-tal thuiswedstrijden.

Daarnaast waren er speakers tijdens elk duel, dansgroep Danceforce trad op voor de heren wedstrijd, De E- jeugd liep op met de heren en het programma liep na de laatste wedstrijd gewoon door tot 20.00 uur met de verkiezing jeugdspeler en – speelster van het jaar en talent van het jaar.

Daarnaast was er de beroemde Nieuwjaarsspeech van de Voorzitter. Dit jaar verrassend doordat er ook 3 leden benoemd werden tot Erelid, te weten Roelof Prijs, Gijs Doldersum en Lilian Bouman. Alle drie terechte Ereleden vanwege hun enorme staat van dienst voor de club. De dag werd vervolgd met de “Wie kent Kwiek Kwiz” en voor de jongere jeugd was er het Gladiatorenspel en Slagbal in de hal. Kwiek kijkt terug op een geslaagde afsluiting van haar Jubileum jaar.

Even terug naar de wedstrijden want 50 jaar geschiedenis werd aangevuld met een nieuw Hoofdstuk.

Helaas moest de E- jeugd uit en kon het met 19-10 niet bolwerken tegen Actief Klazienaveen E3. De D- jeugd speelde onderling tegen elkaar en de jongens gingen nipt met de overwinning aan de haal, 13-16. Dames 2 pakte een nuttige 20-17 overwinning op middenmoter Unitas 2 en houdt aansluiting in de top-3. Heren 1 verraste aangenaam door de nummer 5 HVC met 30-265 in een attractieve wedstrijd te kloppen en hierdoor naar een keurige 6de plek te klimmen. Maar zoals gezegd, er werd geschiedenis geschreven. Die eer was aan de A dames. Tegen HVA werd er maar liefst 60x gescoord en na 60 minuten stond er echt 60-6 op het scorebord. De meiden zijn op jacht naar HVE 2000 en laten niets aan het toeval over. Voor HVA viel er dus weinig eer te behalen maar ook respect voor deze dames omdat ze wel gewoon blijven handballen.

Kwiek kijkt terug naar 50 jaar Handbal binnen de club, 50 jaar lief en leed in de club en 50 jaar die we afronden met het perspectief van een gezonde club waar handbal en plezier ook voor de komende jaren hand in hand gaan.

Op naar 2042, op naar het volgende Jubileum!
U bent er toch ook dan weer bij?