Week 17 1/2 Alaaf!

Het is niet helemaal duidelijk of de twee gespeelde wedstrijden nu onder speelronde 18 vallen of ergens tussenin. Voor de resultaten maakt het echter niet uit.

De dames A wisten in een moeizaam duel tegen E&O toch de punten mee naar Hoogeveen te nemen.

Na een 9-9 ruststand werd het uiteindelijk 18-21 en dus blijft het ongemeen spannend en maken de dames A zich op voor een aantal spannende weken waarin de kraker op 26 maart thuis tegen koploper HVE2000 zal zijn. Op weg naar dit topduel mag er echter niet verloren worden bij Hazewind op 16 maart (doordeweeks) om kansen te behouden op de felbegeerde titel.

De gemengde E jeugd had het moeilijk tegen de E's van E&O. Na een 5-3 ruststand werd het uiteindelijk 11-7 voor E&O waarbij gezegd moet worden dat er meer felheid in de kleintjes van E&O zat. Iets wat we sowieso vaker zien bij teams uit Zuid-Oost Drenthe. Wellicht een iets andere manier van trainen en coaching maar dat wil niet zeggen dat dit beter of slechter is. Soms mag onze jeugd wel eens wat feller zijn, soms gaan tegenstanders wat makkelijker over de schreef en is het fijn om te zien dat onze jeugd zich dit soort overtredingen niet nodig heeft. Om te voorkomen dat dit een "welles-nietes" dingetje wordt. De scheids beslist uiteindelijk en dat hebben we te respecteren.

En dat geldt voor jong en oud.