Week 21 / na een heerlijk ontbijt volgt een teleurstellende dag

Beslissingen vallen dit seizoen in slechts een aantal speelrondes. In de laatste speelronden vallen dit seizoen echt de beslissingen voor onze dames 1, 2 en A.

De E-jeugd was vrij, en de D-jeugd behaald een keurige 12-9 overwinning op nr 5 Hurry Up en heeft in de 2de helft van het seizoen laten zien ook met de beste ploegen in deze hogere poule mee te kunnen.

De heren laten het helaas in de 1ste helft liggen tegen kampioen Reehorst maar herstellen in de 2de helft en de 24-31 nederlaag is is een correcte weergave van de laatste thuiswedstrijd van dit seizoen voor de mannen.

Tja en dan onze dames. Daar waar alle 3 de teams het hele seizoen in de running waren voor het kampioenschap zijn Dames 1 en Dames A uitgeteld en alleen een wonder kan Dames 2 nog de schaal bezorgen.

Dames A lieten zich echter nog even van hun beste kant zien door kampioen HVE 2000 met 16-13 te verslaan. De meiden missen dus helaas op 1 puntje het kampioenschap maar hebben een FANTASTISCH seizoen gedraaid. Top gedaan meiden!

Dames 1 speelde de topper tegen HVC en moest voor de 2de keer haar meerdere erkennen in de gedreven ploeg uit Bargercompas. Spanning tot de laatste minuut maar uiteindelijk gingen de punten mee naar Zui-Oost Drenthe door de 19-20 overwinning en kan men zich daar volgende week opmaken voor een feestje.

Tenslotte onze dames 2. Zij mochten eindelijk na 5 februari weer eens een competitiewedstrijd spelen. Een belachelijke competitie-indeling als je 6 tot 7 weken geen wedstrijd speelt. Of dit de dames parten speelde, we zullen het nooit weten maar er werd jammerlijk een punt verloren tegen laagvlieger SV Hoogersmilde. Het is nu afwachten wat er met de gestaakte wedstrijd van koploper Beilen gebeurd aangezien Beilen met 21-23 achterstond. Komende zondag zal Kwiek zelf tegen HVA "gewoon" de punten tegen de nummer 3 moeten oprapen en dan afwachten wat er gebeurd. Dit kan wel eens een heel raar scenario worden op de laatste competitiedag. Alleen een overwinning en een gunstige uitslag elders helpt Kwiek aan de titel..............het blijft bibberen tot de laatste dag.