Week 9 / Komt er nog een Herbstmeister uit Hoogeveen?

Zo langzamerhand nadert onze winterstop....hoewel winterstop. Met kerst en oud&nieuw geen handbal maar op 8 januari gaan we weer helemaal los!

Zijn er binnen Kwiek nog teams die als Herbstmeister het jaar kunnen en mogen afsluiten?

Dames 1 staat weliswaar 4de maar heeft net als de nummer 2 en 3, 11 punten uit 7 duels en boekte gisteren een keurige 13-12 overwinning op de nummer 3 E&O. Koploper SVWW heeft weliswaar 14 punten maar ook een duel meer gespeeld. Het zit dus erg dicht bij elkaar en zal in de onderlinge duels beslist worden.

Heren 1 heeft het zwaar maar vecht voor zijn plek in de Hoofdklasse, maar moest tegen UDI'96 in de laatste 10 minuten de overwinning aan de Arnhemmers laten. Hierdoor blijven de heren onderin der staart van de ranglijst maar zijn ook hier de verschillen zeer klein.

Dames 2 is vooral veel vrij maar staat na 5 duels wel keurig 2de en een misstap van de nummer 1 kan Kwiek weer op gelijke hoogte brengen. Uit tegen Hoogersmilde en thuis tegen HVA moeten de komende weken 4 punten opleveren en wie weet.

Gemengd D deed wat het veel doet, namelijk winnen, nu van Actief met 18-10. Ook hier geld zelf de wedstrijden blijven winnen en hopen op een misstapje van de koploper, het verschil is namelijk maar 1 punt!

Gemengd E speelde een mooie wedstrijd tegen de koploper, die met 15-3 toch wel net te sterk was. Wekelijks zien we ze groeien en plezier hebben in het spelletje, voor nu het allerbelangrijkste!

Dames Midweek 1 en 2, zij noteren de 5de en de 7de plek op de ranglijst. Hier geen wonderen dit seizoen. Of komt dit wellicht in de 2de helft van het seizoen alsnog?

Conclusie tot nu toe: de bal is rond en Dames 1, Dames 2 en Gemengd D hopen stilletjes nog op de titel HERBSTMEISTER.