Schoolhandbaltoernooi

Het schoolhandbaltoernooi is een mooie manier om kinderen kennis te laten maken met handbal en het levert Kwiek jaarlijks een paar nieuwe jeugdleden op. Er is ons dan ook alles aan gelegen om een goed toernooi neer te zetten.

Vorig jaar hebben we het schoolhandbaltoernooi moeten aflassen omdat te weinig scholen en teams zich hadden opgegeven. De ledenbeleidcommissie heeft samen met de gemeentelijke combinatiefunctionarissen bij scholen onderzocht wat de redenen hiervoor waren. Dit heeft veel informatie en nieuwe inzichten opgeleverd en resulteert nu in een gewijzigde opzet van het toernooi.

Belangrijk voor de nieuwe opzet zijn de constateringen dat voor de groepen 7 en 8 heel veel sportactiviteiten georganiseerd worden, dat de zaterdag geen goede dag is voor schoolactiviteiten én dat de combinatie met de Drentse en Nederlandse kampioenschappen een struikelblok is voor scholen om mee te doen aan ons schoolhandbaltoernooi.

Samen met het bestuur hebben we daarom besloten om het schoolhandbaltoernooi 2014 te verschuiven naar de groepen 3/4 en 5/6 en hiermee dus ook los te koppelen van de Drentse en Nederlandse kampioenschappen. Ook gaan we het toernooi verschuiven naar de woensdagmiddag. Er zijn nog veel meer dingen die we anders gaan doen, maar dat is te veel om hier te noemen. Binnenkort gaat een werkgroep aan de slag met de organisatie en horen jullie meer.