HEREN KWIEK WINNEN EERSTE WEDSTRIJD VAN HET NIEUWE SEIZOEN

Na een hele lange handballoze periode is het seizoen weer van start gegaan. De heren van Kwiek treden dit seizoen aan in een nieuwe samenstelling onder leiding van trainer/coach Peter Staaks. De heren kampten met onderbezetting waardoor de B-jongens bij de selectie zijn aangesloten.

De punten gaan na de eerste wedstrijd in de nieuwe samenstelling mee naar Hoogeveen. De heren begonnen sterk aan de wedstrijd, waardoor er snel een voorsprong opgebouwd kon worden. Door goed verdedigend spel en sterk keeperswerk werd er weinig gescoord in het doel van Kwiek. De ruststand was 6-14, in het voordeel van Kwiek.

Na de rust begon tegenstander Huissen sterker als voor de rust, waardoor ze dichter bij konden komen. De verdediging van Kwiek was minder alert en liet zo hier en daar wat steken vallen waardoor er soms aan de noodrem getrokken moest worden. De aanval liep ook minder soepel waardoor er minder gescoord werd. Gelukkig was er in de eerste helft een grote voorsprong opgebouwd waardoor de punten mee gaan naar Hoogeveen. Eindstand 19-22.

Er zijn mooie dingen laten zien vandaag, maar het is duidelijk dat de spelers nog aan elkaar moeten wennen in deze nieuwe samenstelling. Volgende week zondag spelen de heren van Kwiek om 12:50 uur thuis tegen Cabezota uit Enschede.