Dames kwiek behouden de punten, ondanks een zenuwslopende wedstrijd!

Zondag 17 november namen de dames van Kwiek het op tegen FHC uit Stiens. De tegenstander staat op nummer 10 van de ranglijst en Kwiek op 4. Op papier gezien een gemakkelijke wedstrijd, maar het tegendeel werd vandaag bewezen in sporthal Valkenlaan.

De dames van Kwiek startten fel in de verdediging, waardoor zij aan het begin van de wedstrijd een kleine voorsprong wisten te benutten. Het was Loes Geurts die er verdedigend voor wist te zorgen dat de aanvallers er via de hoek niet langs konden komen. Aanvallend een wisseltje hier en een wisseltje daar, zo vonden zij op de cirkel elkaar. Helaas voor de Kwiekdames wist FHC goed bij te komen en gingen zij de rust in met 12-11.

De tweede helft moesten de dames meer op snelheid gaan spelen, om overtuigend de winst te kunnen pakken. Echter was deze opdracht gemakkelijker gezegd dan gedaan. Verdedigend kwam Kwiek niets te kort en ook het keeperswerk sloot hier feilloos op aan. In de aanval hadden zij meer moeite om de voorsprong te behouden. De dames van FHC stonden met een sterke 6-0 dekking, waar Kwiek niet goed doorheen wist te komen. Na een kleine uitloop van 16-12, was het de beurt van de tegenstander om de aansluiting te vinden. De spanning was voelbaar tot op de tribune en tot het einde van de wedstrijd was het zenuwslopend. In de laatste twee minuten wist de tegenstander een gelijkspel op het scorebord te zetten door een penal te benutten. 18-18 met nog één minuut op de klok, wat zou er gebeuren? Het was Marloes Sloots die de bal links onderin het doel smeet en daarmee zorgde voor een 19-18 overwinning!

Volgende week moeten de dames aan de bak, zij spelen uit in Groningen tegen de koploper van de competitie.