DAMES KWIEK GOED VAN START, MAAR KAN PUNTEN NIET BEHOUDEN

De dames van Kwiek begonnen op 5 december met een bal die gesponsord werd door Hup en Fidom. Zij speelden tegen de dames uit Vries, V.A.K.O. Het beloofde van te voren een spannende wedstrijd te worden.

Kwiek begonnen uitstekend via de cirkel en uit de opbouwrij werd makkelijk gescoord. Melissa de Graaf kon vanuit de hoek scoren, waardoor Kwiek 2-1 voor kon komen. V.A.K.O. wist daarentegen ook makkelijk het doel van Kwiek te vinden. Vooral de opbouwspeelsters konden makkelijk door de verdediging van Kwiek lopen. Tot 8-8 bleef de wedstrijd gelijk opgaan, daarna kon Kwiek afstand nemen van V.A.K.O. via Esmee Kolk. De breakout werd door keepster Daniëlle Bodegraven prachtig aangespeeld, waardoor Esmee Kolk in scorende positie kwam. Kwiek bleef makkelijk scoren vanaf alle posities. Alle opbouwposities van Kwiek konden makkelijk het doel vinden. Corine Bijl kon twee keer gemakkelijk omhoog komen en scoorde twee keer hoog in de kruising. Ruststand was 18-15 in het voordeel van Kwiek. Beide teams waren erg gewaagd aan elkaar. In de rust kreeg Kwiek een duidelijke opdracht, eerder uitstappen op de aanvallende opbouwspeelsters. Deze speelsters konden in de eerste helft te makkelijk scoren.

Helaas was Kwiek het vuur van de eerste helft kwijt. De dames uit Vries stonden binnen enkele minuten weer op gelijke hoogte met Kwiek. Vooral via de linkeropbouw kwam V.A.K.O. makkelijk tot scoren. Tot 19-19 bleef de wedstrijd nog gelijk op gaan. Kwiek kwam helaas op achterstand door makkelijk scorende dames in de opbouwrij van V.A.K.O. Kwiek was niet scherp genoeg, waardoor zij te laat of niet konden ingrijpen in de verdediging. Aanvallend werd Kwiek te gehaast. De achterstand maakte dat Kwiek te snel wilde afronden. De dames uit Hoogeveen leden onnodig balverlies in de aanval. Dit kwam in de eerste helft nauwelijks voor. Linnet Popping kwam nog wel makkelijk in scorende positie, helaas liep bij een stand van 21-23 Vries verder uit. Verder dan 5 punten verschil is het niet gekomen. Kwiek kon nog wat terug doen via Esmee Kolk op de linkeropbouw en benutte penalty’s door Linnet Popping. Dit maakte de eindstand op 26-29. De dames hebben een prachtige eerste helft laten zien maar konden in de tweede helft dit niet doorzetten.

Volgende week pakken de dames de draad weer op. Dan spelen zij weer in eigen huis tegen F.H.C om 11:20 uur.