DAMES KWIEK VEROVEREN AL VROEG DE PUNTEN IN GRONINGEN

Op 31 oktober 2021 om 11:00 uur stonden de dames van Kwiek al klaar voor het eerste fluitsignaal in Groningen. De tegenstander, de dames van Cirkeltijgers, begonnen scherp aan de wedstrijd. De dames uit Groningen waren sterk in de snelle omschakeling van de verdediging naar de aanval. Kwiek was hier niet attent genoeg op in de verdediging. Kwiek kwam op een kleine achterstand van 2-1. De dames van Kwiek hebben daarna niet tegen een achterstand aangekeken. Kwiek speelde mooie aanvallen uit en kon door goed verdedigingswerk vaak snel in de aanval positie nemen. Corine Bijl kon vaak makkelijk scoren bij één op één situaties. Kwiek liep na 15 minuten spelen uit tot een 3-8 voorsprong. De dames van Cirkeltijgers hadden een lange keepster op doel waardoor het lastig was voor de dames om hoog in de hoeken te scoren. De hoekspeelster van Kwiek hadden dit goed door,waardoor veel kansen werden benut. Melissa de Graaf kon vanaf de linkerhoek een paar keer makkelijk scoren door goede druk vanaf de opbouw. De ruststand was 6-15 in het voordeel van de dames uit Hoogeveen.

Na de rust begonnen de dames in een vijf één dekking. Daardoor ontstond er teveel ruimte op de cirkel van Kwiek waardoor de Groningerdames zo door konden lopen. Ook kregen de dames van Kwiek nog een tijdstraf. Daardoor kon Cirkeltijgers inlopen. De dames van Kwiek konden de rust goed bewaren en daardoor de voorsprong behouden. 15 minuten in de tweede helft was de stand 12-23. Het was duidelijk dat de dames dit niet meer uit handen ging geven. Nienke Vrieling maakte de laatste goal voor Kwiek. Een keiharde bal vanuit een kleine hoek. De eindstand was 16-29 voor Kwiek.

Dames 2 speelde thuis tegen de dames van D.O.S., de koploper in de poule. In Hoogeveen lieten de dames Kwiek hun beste spel zien. Er werd veel gescoord in het voordeel van de dames uit Hoogeveen en hebben de gehele wedstrijd voor gestaan. Zij wonnen dan ook met een eindstand van 21-18.

Volgende week is dames 1 vrij. Dames 2 speelt volgende week in Stadskanaal om 14:20 uur.