Dames midweek hebben last van de hoge diesel prijzen

Voor de midweek dames is de competitie ook gestart. Helaas is de selectie verminderd. 2 dames hebben af moeten zeggen wegens omstandigheden en de 3e is zo slim geweest om van de fiets te vallen ☹ en een behoorlijke blessure heeft op gelopen. De competitie wordt dan ook gestart met 5 speelsters en 2 keepers, hierdoor moeten zij ook dit seizoen een beroep doen op de dames 2 selectie. Gelukkig zijn deze dames meer dan bereid ons te helpen en konden we deze wedstrijd starten met 3 wissels. Wat voor ons oude diesels wel heel lekker is.

De eerst wedstrijd werd thuis in Elim gespeeld tegen de dames van Hoogersmilde. Al heel snel in de wedstijd kwamen we erachter dat deze dames heel veel op snelheid speelden en onze conditie zeker werd getest. Door het snelle spel van Hoogersmilde moesten we ook incasseren met een ruststand van 0-9. Er werd veel gescoord vanuit breaks.

De 2e helft werd ook weer snel opgepakt door de tegenpartij en het liep uit tot  0-13. Ja en toen werden de diesels wakker. Wendy scoorde (met een beetje geluk zegt ze zelf) een mooi doelpunt vanaf de midden opbouw, zo door de handen van de keeper heen. Ook de dames van Hoogersmilde maakten doelpunten van de opbouw, zo werd de stand 1-15. Jolanda maakte een mooie schijnbeweging waardoor ze mooi vrij kwam en vanaf de cirkel kon scoren.

Na het tegen doelpunt met de stand van 2-16 kwam het helemaal los bij Kwiek. De dames liepen wat lekkerder weg en in de verdediging zat het toen goed dicht. Eindelijk het ritme te pakken waardoor er ook mooi werd gescoord. Maud scoorde een mooi doelpunt vanaf de cirkel en al snel volgende de 4-16 van Wendy. De dames van Hoogersmilde kwamen niet meer aan scoren toe en zo maakte Marjory de eindstand van 5-16. Wel verloren, maar goed geknokt.

Volgende wedstijd is tegen Vivendi op woensdag 12 oktober in Oosterhesselen

Wendy, Maud, Britt en Marjory nogmaals bedankt voor het meespelen.