Handbaldames Kwiek spelen HVC van de baan

Zondag 3 november stond er een thuiswedstrijd op het programma voor de dames van Kwiek. Zij staan twee plekken hoger in de ranglijst dan HVC en daarmee moest er vandaag gewonnen worden.

Kwiek startte als een speer en vloog over het handbalveld heen. Mooie snelle tegen aanvallen resulteerden al snel in een 5-1 voorsprong. En kennen jullie de Chinese muur? Die stond in Hoogeveen aan de zes meter van Kwiek. Door fantastisch teamwerk in de dekking, lukte het de dames van HVC niet om de achterstand weg te werken. De eerste helft ging voortreffelijk voor de dames van Kwiek en gingen de rust in met een veilige ruststand van 15-7.

Afgelopen weken verzwakten de dames van Kwiek de tweede helft, waardoor de start even spannend was. Gelukkig waren deze angsten nergens voor nodig, want in de snelheid verzwakten zij niet. De dekking was helaas een anders verhaal, hier wisten de dames van HVC steeds vaker de cirkel aan te spelen. Het was keepster Daniëlle Bodegraven die prachtig aansloot bij haar dekking en veel ballen uit het doel wist te houden. Het was Femke van Es die haar dekking opnieuw goed neer wist te zetten, waardoor de dames van Kwiek geen enkele keer in gevaar kwamen. Aanvallend was het de grote Kwiekshow. Brenda Duinkerken wist hier wel raad mee en zette Kwiek op een nog grotere voorsprong. Een mooie wedstrijd waarbij de punten in Hoogeveen bleven met een prima eindstand van 27-16.

Dames 2 speelde uit tegen SVBO. De eerste helft werden de dames van Kwiek overrompeld en kregen maar geen grip op de sterk spelende opbouwspelers van SVBO. Helaas lukte het Kwiek de eerste niet om de keeper te passeren en keken de dames in de rust tegen een achterstand aan van 17-2. De tweede helft waren de dames gebrand om sterker te spelen en dat lukte. Zij konden elkaar beter vinden in de aanval, waarbij met name de cirkel een aantal keer mooi vrij gespeeld werd. Er was minder balverlies dan vorige week, maar helaas was de achterstand te groot en verloor dames 2 met 30-13.

Volgende week 17 november een volledig thuisprogramma voor Kwiek, waarbij beide damesteams en de heren te zien zijn vanaf 13:00 uur in sporthal Valkenlaan, graag tot dan.