HEREN KWIEK BLIJVEN ONGESLAGEN

De handbalheren van Kwiek Hoogeveen speelden zondag hun tweede wedstrijd tegen Cabezota uit Enschede. Deze tegenstander had in de eerste competitiewedstrijd tegen Zwolle gewonnen met 29-17. Het uiteindelijke gelijkspel (25-25) voelde dan ook als een overwinning voor Kwiek waardoor die morele winnaar was.

De wedstrijd begin stroef. Na een 1-0 voorsprong liep de tegenstander snel uit naar een 1-3 voorsprong. De Duitse middenopbouwer van Cabezota bleek al snel een ware plaag voor de ploeg uit Hoogeveen. Ondanks dat de Hoogeveense heren via onder andere Yaman Tnesh, Mathijs van Veen en Michael Bodegraven op 5-5 kwamen liep de sterke tegenstander verder uit naar 5-8. Via 6-10 en 7-11 waren het Mathijs van Veen en Dann Oelen die Kwiek in de race hielden en het verschil terugbrachten naar 2 (9-11). Aan beide kanten werd aan het einde van de eerste helft evenveel gescoord waardoor er een ruststand van 13-15 op het scorebord stond.

De tweede helft begon voortvarend en door doelpunten van Leroy Staaks en Mathijs van Veen stond het al snel 15-15. Met name in de dekking zag je een duidelijk tactisch verschil waardoor de Enschedese ploeg gedwongen werd om via de hoekspelers te scoren. Dat lukt hier en daar ook, maar via de stand 17-17 kwam Kwiek zelfs even op voorsprong via Michael Bodegraven. Na de 19-18 was het toch weer Cabezota dat de voorsprong naar zich toetrok (19-21). Het was Yaman Tnesh die met twee doelpunten op rij eigenhandig de stand weer gelijktrok en zo ontstond er een ware thriller in de laatste deel van de wedstrijd. Via 23-24 en 24-25 was het uiteindelijk Jaimy Bosgra die de stand gelijktrok naar 25-25. Cabezota had in de laatste minuut de kans om alsnog de winst naar zicht toe te trekken ware het niet dat keeper Ronnie Kroezen met een formidabele redding het gelijkspel veiligstelde.

Een mooie prestatie mede door het feit dat dit team voor een groot deel bestaat uit voormalige jeugdspelers die het afgelopen jaren nog in de B competitie hebben gespeeld. Komende zaterdagavond spelen de heren in Wijchen tegen The Flyers dat op dit moment koploper is van de competitie.