HEREN KWIEK SPELEN GELIJK TEGEN KOPLOPER

Na de enerverende wedstrijd tegen Cabezota die in een gelijkspel eindigde was het afgelopen zaterdag wederom een gelijkspel. Deze keer was de tegenstander de morele winnaar, maar een gelijkspel tegen de koploper in Wijchen is een uitslag waar coach Peter Staaks voor de wedstrijd voor getekend zou hebben.

The Flyers had de eerste twee wedstrijden met grote cijfers gewonnen (32-19 en 35-17) en dus stond er een zeer goeie tegenstander op het menu. De Hoogeveense heren kwamen via Jaimy Bosgra op 0-1, maar de Wijchense tegenstander had daar snel antwoord op (2-1). Het scoreverloop liep in de beginfase gelijk op en via 3-3 en 4-4 was het Mathijs van Veen die middels een aantal doelpunten de stand op 5-8 bracht. De koploper bracht eigenhandig de stand terug naar 8-8, maar het was Michael Bodegraven die met 2 doelpunten Kwiek volledig in de race hield (10-11). In deze fase van de wedstrijd stond voormalig jeugdkeeper Wesley Knol op doel die een aantal formidabele reddingen had en zodoende zijn team op de been hield. Het scoreverloop van deze laatste fase veranderde verder niet want via twee doelpunten van Matthijs Kleefman, Michael Bodegraven (1x) en Mick Kamminga (1x) was de ruststand, via 12-12 en 13-15, uiteindelijk 14-15. Een verdiende voorsprong voor de Hoogeveense ploeg.

Opnieuw een ware thriller

De tweede helft werd uiteindelijk opnieuw een thriller zoals vorige week. Het jonge team van Kwiek kwam perfect uit de startblokken. Via de standen 14-16, 15-17 waren het Jaimy Bosgra en Mathijs van Veen die na zo’n 10 minuten spelen een tussenstand van 15-20 op het scorebord hadden gezet. De goed keepende Ronnie Kroezen hield zijn doel ook perfect schoon en alles leek zo te gaan dat Kwiek met een mooie overwinning naar Hoogeveen terug kon rijden. The Flyers kwamen met twee doelpunten iets dichterbij (17-20), maar via een assist van Aron Staaks kon zijn broer Leroy eenvoudig scoren. Het was Jaimy Bosgra die het verschil weer naar 5 bracht (17-22) en bij een stand van 18-22 was het Leroy Staaks die via een echte ‘flyer’ de tegenstander verder op achterstand bracht. The Flyers zelf leken verslagen op dat moment ware het niet dat de scheidsrechter met nog zo’n 10 minuten te gaan meerdere vreemde beslissingen nam, waardoor het jonge Hoogeveense team in deze laatste fase meerdere keren met een tijdstraf in ondertal speelde. Het team uit Wijchen kreeg hierdoor weer energie en via 21-24, 24-25 was het met nog een paar minuten te gaan 26-26. Er was opnieuw een ware thriller gaande met een onbekende winnaar. Deze winnaar zou er uiteindelijk niet komen. Via Pascal Klaassens werd het 26-27 en in de slotseconde van de wedstrijd nam de tegenstander een vrije bal op zeer discutabele wijze waardoor de eindstand van 27-27 op het scorebord stond. Een super goed resultaat tegen een team dat de afgelopen jaren nog Hoofdklasse speelde.

Kwiek blijft ongeslagen na 3 wedstrijden en gezien alle wedstrijden is het zeker niet ondenkbaar dat dit jonge team mee kan doen in de top 5.