HEREN KWIEK VERGETEN PUNTEN MEE TE NEMEN UIT HEETEN

De handbal mannen van Kwiek Hoogeen moesten voor het tweede weekend op rij aantreden tegen de heren uit Heeten. Waar de eerste wedstrijd in Hoogeveen was, moest Kwiek nu op zaterdagavond afreizen naar Heeten.De wedstrijd in Hoogeveen was gewonnen met 30-19, wat vertrouwen gaf voor deze pot. Coach Peter Staaks waarschuwde voor de wedstrijd echter de tegenstander niet te onderschatten, omdat ze waarschijnlijk extra gedreven zouden zijn om de punten in Heeten te houden.

De wedstrijd begon niet goed voor Kwiek. De verdediging was rommelig en er werd niet goed genoeg gecommuniceerd.Dit zorgde ervoor dat de keepers van Kwiek diverse keren alleen tegenover een aanvaller stonden. De verdediging deed zijn werk niet, wat leiddetot doelpunten van de heren van Heeten die niet gezet hadden mogen worden. Ook had Heeten de beschiking over spelers die er de vorige wedstrijd niet bij waren, waaronder een linkshandige rechteropbouwer die goed gebruik wist te maken van de rommelige verdediging van Kwiek. Kwiek wist wel te scoren, maar teveel kansen werden niet benut waardoor Heeten hun voorsprong snel kon uitbreiden. Na 20 minuten gespeeld te hebben stond er een stand van 9-5 in het voordeel van Heeten op het scorebord.Op dit moment viel de sterkste speler van Heeten, de rechteropbouwer geblesseerd uit.Dit leek de heren van Kwiek wakker te schudden. Ineens werden de kansen wel afgemaakt en de verdediging begon beter zijn werk te doen.Kwiek wist 7 keer achter elkaar te scoren zonder de tegenstander een puntje te gunnen.Wat resulteerde in een ruststand van 9-11 in het voordeel van Kwiek.

Na de rust was het doel duidelijk, verdedigen zoals de laatste 10 minuten van de eerste helft. De doelpunten die komen wel. Toch was het Heeten die na de rust de score wist te openen. Lange tijd was het stuivertje wisselen. Kwiek een doelpunt, Heeten een doelpunt. Als er op deze manier gespeeld bleef worden gingen de punten mee naar Hoogeveen, al was het krap. De speler van Heeten die in de eerste helft geblesseerd uitviel, kon toch het veld weer inkomen en nam zijn medespelers bij de hand om nog een slotoffensief op te zetten in deze spannende pot.De kleine voorsprong die Kwiek nog had werd snel kleiner en verdween al gauw helemaal. Nu was het Heeten die steeds een puntje voor stond. Tot aan het einde van de wedstrijd gestreden voor de overwinning, maar het zat er deze keer niet in. De verdediging stond niet goed en het visier was in de afronding niet scherp genoeg. Het was een wedstrijd om snel te vergeten. Eindstand 24-22

Zondag 3 april spelen de heren thuis om 14:20 uur tegen UGHV uit Ulft.