HEREN KWIEK WEER OP VOLLE TOEREN!

De heren van Kwiek hebben thuis voor een goed gevulde tribune een goede wedstrijd laten zien. De heren van Heeten werden na 60 minuten naar huis huis gestuurd met een uitslag van 38-22.

Doordat de heren dit seizoen een anderhalve competitie spelen komen ze hun tegenstanders niet 2 maar 3 keer tegen dit seizoen. Na twee ontmoetingen hebben de heren van Kwiek en Heeten beide hun thuiswedstrijd weten te winnen.

De heren van Kwiek moesten in de beginfase van de wedstrijd nog in hun ritme komen. Hierdoor stond het na enkele aanvallen 0-2 in het voordeel van Heeten. Hierna pakten Kwiek het initiatief. Na een score van 4-4 liepen de heren door naar een score van 6-9. Door goed verdedigingswerk en goed keeperswerk kon Kwiek snel omschakelen in de break-out. Hierdoor kon Kwiek gaan rusten met een stand van 17-12.

Na rust moest dit ritme vast worden gehouden. Kwiek kon dit goed volhouden en liep verder uit naar een score van 24-15. Vanaf dit moment was het voor Kwiek vooral zaak om het verschil te behouden. Doordat Kwiek met name goed bleef scoren vanaf de hoeken werd het verschil nog groter. Met nog 10 minuten te spelen was het wel duidelijk dat Kwiek de punten thuis liet. Uiteindelijk weet Kwiek met 38-22 te winnen. Door de overwinning stijgt Kwiek naar de derde plek in de competitie.

Volgende week speelt Kwiek een belangrijke wedstrijd tegen de nummer 4 in de competitie Artemis.