Heren van Kwiek maken het ongekend spannend in Barger-Oosterveld.

Zaterdagavond 30 november vertrokken de heren richting Barger-Oosterveld. Op papier een makkelijk wedstrijd omdat de thuiswedstrijd met ruime cijfers werd gewonnen. Kwiek kampte met wat blessures dus drie B-heren gingen extra mee.

Kwiek begon moeizaam aan de wedstrijd, SVBO kwam makkelijk door de verdediging waardoor Kwiek al snel tegen een achterstand aan keek. Ook de aanval was in de eerste helft niet scherp. Veel afrondingsfouten en balverlies. De heren gingen rusten met een achterstand. SVBO moest met een man minder verder na een nare blessure voor één van de spelers. Beterschap voor hem!

De opdracht voor de tweede helft was snelheid en een dichte verdediging. De verdediging stond een stuk beter alleen Kwiek bleef tegen een achterstand aankijken. Jaimy Bosgra moest aan de kant van Kwiek helaas het veld verlaten met een gebroken hand. Tot vijf minuten voor de wedstrijd stond Kwiek nog steeds achter. Door een fout in de laatste 30 seconden voor SVBO bij een stand van 30-30 kregen zij een rode kaart. Bij handbal betekent dit ook een penalty, in het voordeel van Kwiek. Deze werd benut door Pascal Klaassens waardoor Kwiek toch met de punten naar huis gaat. 30-31