Nieuws vanuit het bestuur

Beste sportvrienden,

21 april heeft het kabinet tijdens een persconferentie nieuwe, strengere maatregelen tot 1 september 2020 afgekondigd. Iedereen in Nederland wordt door deze maatregelen ter bestrijding van het corona-virus geraakt, zo ook onze handbalactiviteiten. Het handbalseizoen is daardoor inmiddels tot een einde gekomen, op een manier die niemand voor mogelijk had gehouden. Er zijn dit seizoen geen kampioenen, maar ook geen degradanten. Er is door het NHV besloten dat alle activiteiten van het huidige seizoen gestaakt worden, zo ook het beach handbal waar we net mee zouden gaan starten. Dit kan door de maatregelen helaas geen doorgang vinden.

Ook heeft de minister aangegeven dat kinderen tot 12 jaar in teamverband buiten mogen sporten. Als trainer mag je zelf bepalen of je met de kinderen onder de 12 jaar buiten (bijvoorbeeld in het park, bij interesse in een andere locatie graag melden) gaat trainen.

Hieraan zitten wel een aantal regels;
-Als ouder zet je jouw kind af en ga je zelf weer naar huis. Er mogen geen ouders blijven wachten.
-Deze versoepelde maatregelen gelden alleen voor kinderen ONDER de 12 jaar.
-De trainer bepaalt of en wanneer er getraind wordt.
-Na de training ga je z.s.m. weer naar huis.

Voor kinderen 13 t/m 18 jaar geldt;
-buiten sporten mag, maar wel met 1,5m afstand.
-Na de training ga je z.s.m. weer naar huis.
Ook hier bepaalt de trainer of er getraind wordt en hoe dit wordt vormgegeven.
In alle gevallen telt, heb je klachten zoals koorts, verkoudheid, hoesten, dan blijf je thuis. Als iemand in het gezin koorts heeft blijf je thuis.
Zou je als trainer willen trainen, geef dit eerst aan bij het bestuur, zij vragen toestemming aan de gemeente. Als trainer ben je herkenbaar door een geel hesje te dragen.

De gemeente heeft besloten de sporthallen en beachvelden voorlopig dicht te houden, dus hier zijn helaas geen mogelijkheden in.

Nieuw seizoen
Als bestuur zijnde zijn we al weer volop bezig met de voorbereidingen voor het nieuwe seizoen. De zaalhuur is weer aangevraagd, de teams zijn weer opgegeven en we zijn druk op zoek naar nieuwe vrijwilligers. Dit blijft een terugkerend item in de nieuwsbrieven. Ons huidige bestuur bestaat uit 3 mensen, die allemaal ook een fulltime baan hebben. Alle zaken die voor de vereniging geregeld moeten worden vragen vrij veel tijd. Mocht je dus nog zin/tijd hebben om iets voor de vereniging te doen, laat het ons dan weten.

Kwiek toernooi is terug van weggeweest
Als bestuur hebben we besloten om het jaarlijkse Kwiek toernooi weer nieuw leven in te blazen. Dit zal plaats gaan vinden in het weekend van 11, 12 en 13 september. Noteer dit vast in je agenda. Ook voor het toernooi geldt dat we opzoek zijn naar vrijwilligers die willen helpen met hand en spandiensten tijdens de wedstrijdagen van het toernooi. Lijkt het je leuk om te helpen bij het toernooi laat dit dan aan een van ons weten.

Nieuwe sponsoren
Om het volgend seizoen weer fris te kunnen starten zijn we, net als altijd, naarstig op zoek naar sponsoren. Dus ben of ken je een ondernemer die Kwiek zou willen sponsoren, meldt dit dan ook bij één van ons!

We hopen als bestuur jullie in het nieuwe seizoen allemaal weer in de zaal te zien. Wij kijken daar naar uit en wij hopen jullie ook!